Regulamin Sklepu

Regulamin Sklepu Internetowego SeeMe (www.Seemesalon.pl) obowiązujący od dnia
1.08.2023r.
1. INFORMACJE OGÓLNE
1. Regulamin Sklepu Internetowego SeeMe, zwany dalej „Regulaminem” określa
zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym w szczególności składania
zamówienia na Produkty dostępne w Sklepie Internetowym, dostarczania
zamówionych Produktów Kupującemu, opłacania przez Kupującego ceny sprzedaży
Produktów, uprawnienia Kupującego do odstąpienia od umowy kupna oraz zasady
składania i rozpatrywania reklamacji złożonych przez Kupującego.
2. Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w polskiej walucie i są
cenami brutto (zawierają podatek VAT).
3. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów znajdujących się w
ofercie Sklepu Internetowego, wprowadzenia dodatkowych produktów do oferty
Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronie Sklepu bądź
wprowadzania w nich zmian, zgodnie z niniejszym Regulaminem lub regulaminem
danej promocji.
4. Kupujący mają dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie na stronie
www.Seemesalon.pl.
5. Kupujący jest zobowiązany do przestrzegania niniejszego Regulaminu
6. Z ofert dostępnych na www.SeeMe.pl korzystać mogą osoby w wieku co najmniej 18
lat.
7. Dostawa Produktów możliwa jest na terenie całej Polski.
8. Sprzedający nie realizuje dostaw poza granicami Polski za wyjątkiem sprzedaży
produktów cyfrowych takich jak vouchery prezentowe lub ebooki czy szkolenia i kursy
online.
9. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności są
www.platnosci24.pl
&2 DEFINICJE
1. Pojęcia użyte w Regulaminie oznaczają:
A) Adres reklamacyjny: SeeMe sp. z o.o. ul. Westerplatte 2/17, 31-033 Kraków, z
dopiskiem Salon Kosmetyczny.
B) Karta produktu – pojedyncza podstrona sklepu internetowego zawierająca informacje
o pojedynczym Produkcie z oferty Sklepu. ;
C) Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową, a także osoba prawna lub jednostka
organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do
czynności prawnych, dokonująca zakupu u Sprzedającego;
D) Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową;
E) Koszyk – lista Produktów sporządzona z oferowanych w Sklepie Produktów na
podstawie wyborów Kupującego;
F) Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient;
G) Miejsce wydania Produktu – adres pocztowy wskazany w Zamówieniu przez
Kupującego jako adres doręczenia lub punkt odbioru osobistego lub wybrany
paczkomat;
H) Moment wydania Produktu – moment, w którym Kupujący lub wskazana przez niego
do odbioru osoba trzecia obejmie Produkt w posiadanie;
I) Płatność – zapłata za Produkt i dostawę dokonana w sposób określony w niniejszym
Regulaminie;
J) Produkt – towar oferowany do sprzedaży przez Sprzedawcę w Sklepie (zdjęcia
produktów mają charakter poglądowy. Kolory Produktów mogą nieznacznie różnić się
od tych w rzeczywistości – zależą one na przykład od ustawień monitora- nasycenie
kolorów i inne ustawienia).
K) Sklep lub Sklep Internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem
www.SeeMe.pl za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.
L) Sprzedający / Kontakt: SeeMe sp. z o.o. ul. Westerplatte 2/17, 31-033 Kraków, z
dopiskiem Salon Kosmetyczny, NIP: 6762504009, e-mail: seemisalon@gmail.com,
tel. +48 509 908 580
M) Termin realizacji – do 14 dni roboczych od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia.
N) Umowa – umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 i nast. Ustawy kodeks cywilny z
dnia 23 kwietnia 1964 roku (dalej „KC”), a w przypadku Konsumentów – będąca
jednocześnie umową zawieraną na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach
konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku zawierana w języku polskim.
O) Wada – zarówno wada fizyczna jak i prawna Produktu w rozumieniu odpowiednio art.
556[1]KC i 556[3] KC.
U) Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem Sklepu
określające w szczególności jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów; sposób dostawy;
sposób płatności i wysokość płatności; Miejsce wydania Produktu, dane Kupującego a
zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
&3 ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez
system teleinformatyczny, z którego korzysta Kupujący, następujących minimalnych
wymagań technicznych: Urządzenie z dostępem do Internetu.
2. Rejestracja w ramach Sklepu internetowego jest opcjonalna. Kupujący może złożyć
Zamówienie bez dokonania rejestracji w Sklepie – tj. bez zakładania konta.
3. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego (Moje Konto)
znajdującego się na stronie Sklepu Internetowego, a warunkiem utworzenia Konta
jest akceptacja przez Kupującego niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
4. Sklep Internetowy może pozbawić Kupującego prawa do korzystania ze Sklepu
Internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości
zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku
naruszenia przez Kupującego Regulaminu, a w szczególności, gdy Kupujący: podał
w trakcie rejestracji w Sklepie Internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne
lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich;
dopuścił się za pośrednictwem Sklepu Internetowego naruszenia dóbr osobistych
osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów sklepu
internetowego; dopuścił się innych zachowań, które zostaną uznane przez
Sprzedającego za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub
ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię
Sprzedającego.
& 4. ZAWARCIE UMOWY I REALIZACJA
1. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
2. Złożenie zamówienia nie wymaga założenia konta, o którym mowa w pkt 3.3.
Regulaminu.
3. W celu złożenia zamówienia Kupujący dokonuje następujących czynności:
A) Dodanie Produktu do koszyka,
B) wskazanie adresu e-mail oraz podstawowych danych w tym danych osobowych
umożliwiających kontakt i wysyłkę, oznaczonych gwiazdką jako obowiązkowe,
C) wybór Miejsca wydania Produktu,
D) wybór sposobu dostawy i płatności,
E) akceptacja Regulaminu i Polityki prywatności, użycie przycisku „Kupuję i Płacę”.
gotówką, przelewem bankowym, za pośrednictwem operatora płatniczego (
Przelewy24) – niezwłocznie po zawarciu Umowy, forma płatności „przelew bankowy”
lub „za pośrednictwem operatora płatniczego” – po zawarciu Umowy i zaksięgowaniu
wpłaty Kupującego na koncie Sprzedającego;
F) Odbiór osobisty jest możliwy w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od
12:00 do 18.00, za wyjątkiem świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy.
Szczegółowe warunki dostawy dokonywane za pośrednictwem firmy kurierskiej lub
paczkomatów, określa dostawca.
G) Termin na dokonanie płatności za Produkt, o której mowa w pkt 4.8.2 wynosi 3 dni
robocze od dnia potwierdzenia Zamówienia. Po bezskutecznym upływie ww. terminu
Umowę uważa się za niezawartą.
H) Termin na odbiór osobisty wynosi 10 dni od dnia powiadomienia przez
Sprzedającego na wskazany adres mailowy o gotowości Produktu do odbioru.
I) Vouchery na usługi mają ważność (od dnia zakupu) :
a. Vouchery podarunkowe – 6 miesięcy
b. Vouchery na usługi / kwotę – 12 miesięcy
& 5 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Konsumentowi przysługuje na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o
prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem
przedsiębiorstwa bądź zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez
ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art.
35 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od Momentu
wydania Produktu, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed
jego upływem.
3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Konsument musi poinformować
Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze
jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną na
Adres Reklamacyjny lub pocztą elektroniczną na adres: seemisalon@gmail.com.
Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, który
stanowi załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, a
dostępnego jako załącznik do niniejszego Regulaminu w wersji pdf, jednak nie jest to
obowiązkowe.
4. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy
zawieraniu umowy i/lub inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu)
otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą.
6. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie
później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
7. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy złożonego przez Konsumenta zwróci
Konsumentowi dokonaną przez niego Płatność, ale nie wcześniej niż po otrzymaniu
Produktu z powrotem lub po dostarczeniu przez Konsumenta dowodu jego odesłania,
w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwrot Płatności obejmuje
koszty dostawy Produktu, jednakże z zastrzeżeniem, iż w przypadku gdy Konsument
wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez
Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów
zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
8. Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności,
jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób
płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
9. Konsumentowi zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy: w której przedmiotem
świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych (przykładowo:kremy, serum, pianki), jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;w której przedmiotem świadczenia jest Produkt
ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.
6 RĘKOJMIA. PROCEDURA REKLAMACYJNA.
1. Sprzedający zobowiązany jest do dostarczenia Produktów wolnych od wad.
2. W przypadku wszelkich wad Produktów zamówionych za pośrednictwem
www.seemesalon.pl Sprzedający ponosi wobec Konsumenta ustawową
odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady, wynikającą z art. 556 KC i następnych
ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U.2016.380 j.t. z późn. zm.).
3. Sprzedający odpowiada wobec Konsumenta z tytułu rękojmi jeżeli wada fizyczna
zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od Momentu wydania Produktu.
Jeżeli określony przez Sprzedającego lub producenta termin przydatności Produktu
do użycia kończy się po upływie dwóch lat od dnia wydania rzeczy Konsumentowi,
Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tego Produktu stwierdzone
przed upływem tego terminu.
4. W celu wykonania przez Konsumenta uprawnień z rękojmi, Konsument może złożyć
reklamację w następujący sposób: drogą pocztową poprzez odesłanie Produktu wraz
z pisemnym opisem wady i dowodem zakupu w Sklepie ze wskazaniem kosztu
przesyłki – listem poleconym lub inną formą przesyłki, na Adres Reklamacyjny z
dopiskiem „Reklamacja e-sklep SeeMe Salon” lub osobiście w wybranym punkcie
odbioru Sprzedającego, o którym mowa w pkt 4.9.1 Regulaminu dostarczając
Produkt wraz z pisemnym opisem wady i dowodem zakupu w Sklepie. W przypadku
złożenia reklamacji w sposób inny niż osobiście, Sprzedający rekomenduje wybór
listu poleconego lub paczki ekonomicznej jako formy przesyłki z uwagi na treść
zapisu pkt 6.7. Regulaminu.
5. Konsument otrzyma mailowo informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w
terminie 14 dni liczonych od dnia następnego od otrzymania przez Sklep www.
przesyłki lub dnia osobistego złożenia reklamacji.
6. W przypadku zasadnej reklamacji Sprzedający zwróci Konsumentowi koszty przesyłki
w wysokości niezbędnej do wykonania prawa z reklamacji.
7. Jeżeli Towar ma wady, Konsumentowi przysługują następujące roszczenia na
podstawie art. 556 oraz art. 561 KC:złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy
lub obniżeniu ceny Produktu, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta wymieni Produkt na wolny od wad albo wadę usunie,
albo żądanie wymiany Produktu na wolny od wad albo usunięcia wady.
&7 REKLAMACJE W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Sprzedający podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania
Sklepu internetowego, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i
zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone
przez Kupujących.
2. Kupujący może powiadomić Sprzedającego o wszelkich nieprawidłowościach lub
przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego. Nieprawidłowości
związane z funkcjonowaniem Sklepu prosimy zgłaszać drogą elektroniczną na adres:
seemisalon@gmail.com
3. W reklamacji dotyczącej nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem serwisu
Sklepu internetowego prosimy o wskazanie rodzaju oraz daty wystąpienia
nieprawidłowości.
4. Sprzedający zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
& 8 POLITYKA PRYWATNOŚCI ORAZ OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Sprzedający jest administratorem danych osobowych zbieranych od użytkowników
Sklepu.
2. Dane osobowe przetwarzane są z poszanowaniem obowiązujących w tym zakresie
przepisów prawa, a w szczególności przy zastosowaniu odpowiednich środków
organizacyjnych i technicznych służących ich zabezpieczeniu.
3. Szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych znajdują
się w Polityce Prywatności i udostępniane są użytkownikowi Sklepu także w
momencie zbierania jego danych osobowych na stronie Sklepu.
&9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Aktualna wersja Regulaminu dostępna jest dla Kupującego w zakładce Regulamin.
2. Niniejszy Regulamin podlega prawu polskiemu. W sprawach nieuregulowanych
niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednio powszechnie obowiązujące
przepisy prawne.
3. Kwestie sporne, za zgodą Kupującego będą rozwiązywane w drodze postępowania
mediacyjnego lub sądu polubownego. W przypadku braku porozumienia sprawę
rozstrzygnie sąd właściwy miejscowo i rzeczowo według przepisów kodeksu
postępowania cywilnego.
4. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz
zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: Polubowne
rozwiązywanie sporów konsumenckich,
https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
5. Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
A) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży,
B) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie
polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Sprzedającym,
C) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między
Konsumentem, a Sprzedającym, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego
(miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań
statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów,
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
D) Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz
zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi: https://www.uokik.gov.pl i https://www.rf.gov.pl/.
E) Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z
dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów
konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy
2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich)
Sprzedającego jako przedsiębiorca mający siedzibę w Unii zawierający internetowe
umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług podaje łącze elektroniczne do
platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożlwiającej pozasądowe rozstrzyganie
sporów: https://ec.europa.eu/consumers/odr”.